Ork @ LARPs - een overzicht in een tijdslijn

Waar was ik aan 't LARPen? Wat heb ik daar uitgespookt, en welke foto's zijn er uit voortgekomen? Op deze pagina een antwoord op deze, en alle andere vragen die jullie nooit gesteld zouden hebben!

TIP: gebruik de pijltjestoetsen om te bladeren. De tijdslijn is mede mogelijk gemaakt door Timelinr

  • Aon special

    6 t/m 8 jan 2012

    Organizatie en fotograaf

    We beginnen 2012 met een Aon special. In dit geval zelfs een heel special weekend, bestaande uit een halve horror larp gevolgd door een muzikaal bal! Leuk! Ik heb er naast fotografie en diverse kleine frutseltjes ook heerlijk kunnen knutselen aan een ruimte vol special effects. De foto links is daar onder andere het gevolg van! En wist je dat het OSCAR licht- en geluidssysteem (boordcomputers zijn immers alleen gaaf als ze het OC ook gewoon doen) ook prima bruikbaar is als impromptu DJ op een bal? ;)

  • Unity 6 - divided by zero part 1

    24 t/m 26 februari 2012

    Organizatie en fotograaf

    Alwaar de donut der destructie begon met zijn tocht tegen het universum, en waar OSCAR besloot dat er toch echt wel meer was dan communicatie alleen, en hij asiel aanvroeg bij de bewoners van het station.

    Het 1 na laatste evenement van Unity, en wat een werk dat was, en hoe ontzettend gaaf om te doen! Lees ook mijn blogpost over Unity, gezien vanuit een fotografisch en technisch perspectief.

  • Charm 22

    2 t/m 4 maart 2012

    Speler: Richard de Woudloper

    Alwaar Richard de woudloper geconfronteerd werd met het ondode gespuis uit de Necropool; hij door mede zijn toedoen dierbare kameraden verloor; en en hij kost noch moeite bespaarde om vervolgens het ondode gespuis met de grond gelijk te maken.

    Een a-typische variant van Charm, want we konden nergens heen, er waren geen bossen om in te verschuilen, en overal was er de kans om opgepakt te worden door het ondode gespuis. Dat maakte deze Charm echter zeker wel de moeite waard, en ik ben benieuwd hoe ik Richard verder kan laten ontwikkelen!

  • Doodspoor 2.5

    17 maart 2012

    Speler: Edward Diego

    Alwaar Edward kennis maakte met een duistere organizatie, hij zijn liefje Annabel terugvond, en er vreemde en onverklaarbare dingen gebeurden in een duistere bunker.

    Doodspoor 2.5 was een special tussen Doodspoor 2 en de nog op te starten Doodspoor serie. Jo en ik besloten er heerlijk foute karakters voor te schrijven, en tot nu toe hebben we er ons dan ook uitstekend vermaakt! Nu wachten op het eerste echte weekend, in januari 2013!

  • Emphebion

    12 t/m 15 april 2012

    fotograaf en NPC

    Alwaar Haast iedereen gekleurd water gaf, hij een boom van een krijger onzichtbaar leerde zijn, en hij ontdekte dat dit toch wel moeilijk was!

    Lekker foto's mogen maken bij heerlijk weer, en Haast, de vervelend vlot pratende Seelie die nooit wist wat hij wilde kunnen spelen!

  • Exit 2: het huis

    7 juli 2012

    Speler: Willem Poort, a.k.a. #NEM

    Alwaar Willem ontdekte dat hij #NEM genoemd ging worden, hij in een huis vol randdebielen zat, en hij kijkcijfers moest scoren met behulp van een megafoon! Dit ging hem tot op een fractie van een haar na goed af, echter koos hij op het allerlaatst door te gaan tot het einde, en daardoor te falen.

    Oef, Exit2.. oftewel #bbwb.. de tags en de reclames komen nog steeds m'n oren uit als ik ze weer ergens tegenkom! Het concept was uniek: stop 12 criminelen bij elkaar in een huis vol camera's (nee: OC), vertel ze dat ze er alleen uitkomen als ze voldoende stemmen hebbben vergaard van het kijkende publiek, en kijk wat ze ermee gaan doen! Ik had zelf een zakenman met een fout verleden voor mezelf geschreven, en was benieuwd of deze zich staande kon houden tussen al het andere publiek. Het was gaaf!

  • Chronos special

    1 september 2012

    Speler: Quintus Nicomachus, a.k.a. Manos

    Alwaar Quintus vocht tegen het verraad van de Dugo, hij samen met zijn mede companen van eenhijd CMXCI een geheim depot heeft bevrijd van het kwaad, en hij onderwater een bom wist te ontmantelen.

    De special duurde 1 dag, maar we hebben er een heel weekend van weten te maken! De avond er voor begonnen we al in de studio, omgetoverd tot impromptu Aquila HQ, met een flinke gear prep, het kijken van de missie briefing op de beamer gevolgd door teveel episodes van Generation Kill. De special zelf was gaaf!! Van locatie tot locatie rijden overal in Nederland, om uiteindelijk ter plekke een duikles te krijgen om vervolgens met persluchtflessen en al onderwater daadwerkelijk een bom te demonteren. Deze laatste was dan gelukkig wel nep ;)

  • Charm 23

    21 t/m 23 september 2012

    Speler: Richard de Woudloper (en een paar foto's)

    Alwaar Richard een bloedelf leerde pijlendansen door de bossen, hij besloot vrouwen nooit te zullen begrijpen, en hij een oase zag veranderen in een woestijn.

  • Chronos Frontier 1

    2 t/m 4 november 2012

    Speler: Quintus Nicomachus, a.k.a. Manos

    Alwaar Quintus samen met zijn kameraden van eenheid CMXCI vertrok naar de planeet Eos, hij ontdekte dat hij samen moest werken met die verraderlijke Dugo, hij continu belaagd werd door allerhande kwaad van nabije inboorlingenstammen, hij een echte alien heeft gezien, en hij zelfstandig voorkwam dat een ochtendmis volledig uit de hand liep tijdens een spontane woedeaanval van vele aanwezigen.

  • Legendfalls

    9 t/m 11 november 2012

    Fotograaf

    Ik was uitgenodigd om eens een dagje bij Legendfalls te komen kijken en te fotograferen! Het was heerlijk herfstweer, en ik heb ter plekke even een kleine studio neergezet om mooie karakterplaatjes te kunnen maken van de aanwezige spelers en NPC's.

  • Unity 7: divided by zero, part 0

    23 t/m 25 november 2012

    Organizatie, fotograaf, en... OSCAR

    Alwaar OSCAR zichzelf een avatar vormde, hij zelfstandig het station beschermde tegen al het gespuis uit het dertiende stelsel, en waar Henk het licht in het station uitdeed door in zijn handen te klappen.

    De laatste Unity... and what a ride it has been! Ik heb nog nooit zoveel tijd en moeite gestoken in iets wat me zo dierbaar was als Unity. Van gave special effects, tot compleet custom-crafted software om dit alles te bedienen, tot de meest maffe oude scifi films herkijken om er plotjes uit te plagieren. Het was prachtig!

  • LARP - the musical!

    8 en 9 december 2012

    Organizatie en fotograaf

    Alwaar de bewoners van het dorpje Allegro ontdekten dat het bos boos was; ze samen de liedjesboom wilden knuffelen; en er uiteindelijk achterkwamen dat het kasteel eigenlijk een bezemkast was!

    Een absoluut heerlijk vreemde eend in de bijt, maar eentje die ik absoluut niet had willen missen! Begin 2012 vroeg Olga me of ik wellicht oren had naar wat techniek voor een evenementje, iets met muziek instarten enzo. En daar kwam uiteindelijk dit uit! Ik heb me heerlijk vermaakt door te luisteren naar alle prachtige liederen die live gezongen werden door de deelnemers. Veelal waren deze liederen niet bekend bij de andere deelnemers, maar toch was er een enorm musicalesque gevoel van saamhorigheid en zong en dansde iedereen met elkaar mee bij elk lied. Tevens de plek waar ik de nieuwe OSCAR mark 2 LARP special effect software kon testdraaien, en met groot succes!

  • Emphebion winterlive 2012

    27 t/m 30 december 2012

    Fotograaf en impromptu techneut

    Op de bonnefooi waren Jo en ik op vrijdag naar Emphebion om een dagje te fotograferen en wellicht wat te NPC'en. Van dit laatste is helemaal niets terrecht gekomen: we hebben ons echter zwaar vermaakt met het opbouwen van de dungeon - een 'ondergrondse' grot waar de spelers doorheen moesten om iets te vinden. Tevens nog snel even wat nieuwe software ontwikkeld voor de dungeon, die nu ook volledig draait op OSCAR mark 2! Hah! Altijd al eens willen zeggen: een dungeon met software patches!

    Het geheel werd wel erg gaaf! OSCAR ondersteund nu ook externe sensoren zoals bewegingsmelders. Ik ben all-out gegaan en heb de dungeon zo goed en kwaad als het kon volledig zichzelf laten reffen. Door op de juiste plek iets te activeren gingen er deuren open, veranderde het licht, en hoorde je van allerlei vreemde en spooky geluiden. Prachtig om te ontwikkelen, en ik begin echt blij te worden met het OSCAR systeem!

  • The Awakening

    11 t/m 13 januari 2013

    Techneut en visioenengenerator

    The Awakening, een nieuwe larp gestart in 2013, en erg veelbelovend! Bij Awakening verzorg en knutsel ik maar aan 1 klein dingetje. De ************ welke erg **** ******** **** **** ** *******!!! Meer kan ik er vooralsnog niet over zeggen, but let's just say, it's got a lotta tech, en 't is een erg gaaf experiment!

  • Doodspoor 3

    18 januari 2013

    Speler: Edward Diego

    Alwaar Edward ontdekte dat hij weinig affiniteit heeft met bommen, en hij terug in de tijd ging om een verhaaltje voor te lezen.

    Doodspoor 3 gaat verder waar 2.5 gestopt was. Wij, als spelers, zitten bij het KST: een geheime overheidsorganizatie die vreemde situaties opspoort en oplost. Lekker vaag plot, op naar Doodspoor 4!

  • Lore-Ley: Blackhackz

    9 februari 2013

    Speler: Edward Diego

    Alwaar Edward de Blackhackz infiltreerde, en stiekem Naamloos~1 was, of eigenlijk toch "The Eye", maar in het allergeheimst $laelaps.. en hij daardoor het spelletje won.

    Lore-Ley Blackhackz was een oneshot LARP concept waarbij zowel het spel Weerwolven van Wakkerdam als een complex IC hackerspel door elkaar gespeeld werden. Heerlijk! Alle componenten waren er: een IC intranet met echte "hackbare" computers, alle spelers in hun meest foute outfits compleet met gepimpte laptops, en een race tegen de klok om het spel te winnen. Which I did.